لپ تاپ, آموزشی

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

با وجود تنوع لپ تاپ توی بازار شاید خرید لپ تاپ استوک مناسب تو قدم اول کار سختی باشه. احتمالا این سوال براتون پیش اومده باشه که چجوری می‌تونم یه لپ تاپ استوک خوب برای خرید انتخاب کنم و نگرانی بابتش نداشته باشم؟ یا اینکه آیا می‌تونم خودم تشخیص بدم چه جور لپ تاپی برام مناسبه؟

تو این مقاله قصد داریم یه راهنمای جامع در رابطه با خرید لپ تاپ استوک مناسب و هم غیر استوک برای شما ارائه بدیم و برای یه خرید خوب به شما کمک کنیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

لپ تاپ استوک چیه؟

لپ تاپ و کالای استوک، کالای دست دوم سفارش اروپا و امریکاست که نسبت به لپ تاپ های دیگه‌ی بازار قیمت خیلی پایین تر و هم چنین سخت افزار قوی تری هم نسبت به اکثرا اونا داره. البته لپ تاپای استوک وارداتی همیشه دست دوم و کارکرده نیستن.

اگر میخوای اطلاعات دقیق تر و بیشتری از لپ تاپ و کالای استوک بدونی مقاله استوک چیست و چه تفاوتی با کالای دست دوم دارد رو مطالعه کن.

چرا لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک مزایای زیادی داره که در ادامه چند مورد رو بیان می‌کنیم:

  • برای اولین مورد باید بگم که لپ تاپ استوک قیمت پایین تری نسبت به لپ تاپ نو موجود در بازار داره. برای لپ تاپ های استوک اروپایی و امریکایی، اوپن باکس و کار نکرده هم موجوده که باز تفاوت قیمت زیادی با لپ تاپ نو دارن و ارزونترن. لپ تاپ‌های اوپن باکس، لپ تاپ هایی هستند که اصلا کار نکردند و در واقع نو هستند و تنها تفاوتشون با لپ تاپ نو، آکبند نبودن کارتن اوناست.

بسته به مشخصاتی که مدنظرتون هست برای خرید لپ تاپ استوک می‌تونید از حدود سه میلیون تا بالای 30 میلیون تومن هزینه کنید.

  • مورد بعد اینه که شما می‌تونید لپ تاپ استوکی بخرید که شاید نتونید نو اون رو به دلیل تحریم و دلایل دیگه توی بازار ایران پیدا کنید.
  • لپ تاپ استوک سفارش اروپا و امریکا دارای سخت افزار قوی و منحصر به فرد با طراحی ساخت فوق العاده ایست.

برندهای لپ تاپ استوک

برندها

لپ تاپ های استوک اکثرا با برندهای Lenovo ,Hp, DELL  هستن اما برندهای دیگه مثل acer ,asus, mac و غیره هم بین اونا یافت می‌شه.

مقایسه سخت افزاری برندهای مختلف لپ تاپ

بر خلاف انتظار عموم افراد که طرفدار برند ایسوس هستن اما باید گفت که طی تجربه و بررسی‌های سخت افزاری ما در تعمیرات، لپ تاپ با برند HP، طراحی ساخت و سخت افزار قوی تری نسب به سایرین دارد.

  3 روش فهمیدن مشخصات سیستم کامپیوتری

مشخصات سخت افزاری مناسب برای من چیه؟

بعضی از افراد خودشون میدونن که دقیقا چه مشخصاتی برای لپ تاپ مدنظرشون هس ولی بعضی دیگه نه. جدا از بحث برند و ظاهر و این مسائل اگه بخوایم یه لپ تاپ مناسب برای کارمون بخریم، باید دو تا موضوع رو برای خودمون مشخص کنیم:

  1. لپ تاپ رو برای چه کاری می‌خوام؟
  2. تا چه اندازه می‌تونم برای خرید لپ تاپ هزینه کنم؟

اگر لپ تاپ رو صرفا برای کارای ساده‌ی خونگی مثل سرچ توی اینترنت، دیدن فیلم، آهنگ گوش دادن و کار کردن با برنامه ورد و اکسل بخواید یه لپ تاپ با مشخصات خیلی ساه و پایین هم به راحتی جوابگوی کارتون هست و نیازی نیست بیشتر هزینه کنید.

اما اگه برای همون سرچ توی اینترنت سرعت بالایی رو نیاز دارید مثل کار توی بورس و فارکس باید هارد و رم لپ تاپ بالاتر باشه.

برای کد نویسی نیاز به پردازنده حداقل i5 و رم حداقل 6 دارید.

برای کارهای مهندسی و گرافیکی، که شامل رندرگیری هس علاوه بر رم و پردازنده لپ تاپ مورد نظر شما باید گرافیک بالایی هم داشته باشه؛ گرافیک 4 و بالاتر برای این مورد مناسبه.

برای بازی هم مثل رندرگیری، نیاز به گرافیک بالا و سرعت بالای لپ تاپ داریم. که میشه گفت تقریبا بالاترین مشخصات رو این مدل لپ تاپا دارن که معروف به لپ تاپ گیمینگ هستن. تقریبا بالاترین مشخصات رو این مدل لپ تاپا دارن و بعضی مواقع ممکنه به یه سری ویژگی‌های خاص cpu نیاز باشه مثل overclock یا Hyper Threading.

کدوم

توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان داره برای بازی و کارهای گرافیکی از کامپیوتر استفاده کنید چون هم مقاومت بیشتری داره، هم تعمیراتش راحت‌تر انجام میشه و هزینه کمتری داره و هم با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز به روز نرم افزارها و بازی‌های جدیدتر با کیفیت بالاتر وارد بازار میشن که گرافیک بیشتری رو هم نیاز دارن و ارتقاء گرافیک، حداقل تا الان، فقط برای کیس امکان‌پذیره.

چجوری تشخیص بدم که این لپ تاپ استوک طولانی مدت برام به خوبی کار میکنه؟

برای خرید لپ تاپ استوک حتما از یه فروشگاه معتبر خرید رو انجام بدید و توجه داشته باشید که کالای استوک حتما مهلت تست داشته باشه تا بتونید یه مدت بررسیش کنید و مطمئن بشید که ایرادی نداشته باشه. توصیه می‌کنیم موارد زیر رو قبل از خرید و بعد از خرید در مهلت تست در نظر بگیرید:

  • درسته که لپ تاپ استوک احتمال داره یه سری خط و خش داشته باشه اما نسبت به میزان خط و خش قیمت متفاوتی داره و هرچه تمیزتر باشه قیمت بالاتری هم داره.
  • سرعت لپ تاپ رو از لحظه روشن کردن اون تا زمان بالا اومدن ویندوز و آماده به کار شدن بررسی کنید.
  • موقع روشن شدن لپ تاپ صدای بوق نداشته باشه.
  • صدای تق تق و سرو صدای زیاد از داخل لپ تاپ شنیده نشه.
  • دقت کنید صفحه نمایشگر پیکسل نداشته باشه. این مورد رو می‌تونید با برنامه paint و رنگ های مختلف مخصوصا سفید چک کنید.
  • اگر لپ تاپ گرافیکی بود، حتما با نصب یه بازی مناسب اون رو امتحان کنید.
  • درب لپ تاپ به راحتی باز و بسته بشه و محکم باشه.
  • کیبورد لپ تاپ سالم باشه و تمام دکمه‌ها به درستی عمل کنه.
  • حواستون به کارکردن شارژ و آداپتور باشه.
  • چک کنید که باتری لپ تاپ مدت معمول رو شارژ نگه داره و روشن بمونه. با فیلم یا آهنگ برای باتری های معمولی حدود 2 ساعت و برای باتری‌های بزرگ حدود 4 ساعت و یا بیشتر.
  • این موارد رو می‌تونید با نرم افزارهای مخصوص هم بررسی کنید، بعضیاش خیلی دقیق نیستن ولی در کنار تست خودتون می‌تونن بهتون کمک کنن و کار رو سریع تر پیش ببرید. در آینده مقاله جدیدی ارائه داده و نرم افزارهای مرتبط با این کار رو به شما معرفی می‌کنیم.
  تفاوت LED و LCD در چیست؟

جمع بندی

با وجود لپ تاپ‌های استوک انتخاب‌های بیشتری برای خرید لپ تاپ داریم. لپ تاپ‌های استوک با برندها، ویژگی ها و انواع متفاوت و از همه مهم تر قیمت پایین تر در کنار کیفیت بالا در بازار وجود دارن. فقط کافیه فروشگاه معتبر و لپ تاپ مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌تونید لپ تاپ‌های استوک فروشگاه ما رو از اینجا مشاهده کنید.

برای خرید یه لپ تاپ، باید علاوه بر توانایی مالیمون دقت کنیم که اون لپ تاپ مشخصات سخت افزاری مناسب برای کار ما رو داشته باشه.

همچنین برای خرید لپ تاپ استوک باید در مهلت تست لپ تاپ، اون رو از جنبه های مختلف تست کنیم تا از خریدمون مطمئن باشیم و با خیال راحت خرید رو انجام بدیم. در این مقاله در مورد لپ تاپ مناسب و تست اون صحبت کردیم، امیدواریم برای شما مفیده بوده باشه.

ممنون میشیم با ارسال نظراتتون ما رو همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *