دیجیتال

راهنمای خرید سیستم گیمینگ اقتصادی

سیستم گیمینگ

با توجه به قیمت بالای قطعات کامپیوتری  به خصوص برای سیستم های گیمینگ، تهیه یک سیستم ارزان قیمت تر برای اجرای بازی، خواسته ی بسیاری از افراد علاقه مند به دنیای گیم و بازی های کامپیوتریه.

همونطور که میدونید، برای بازی کامپیوتر بهتر از لپ تاپه و اسمبل یک کیس انتخاب به صرفه تر و معقول تری برای سیستم گیمنگه (در صورت تمایل میتونید مقاله لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی رو برای اطلاعات بیشتر بخونید).

برای خرید یک سیستم گیمینگ توجه به چند فاکتور ضروریه. بسته به بودجه شما قطعات قوی تری رو میشه استفاده کرد اما مهم ترین فاکتورهای یک سیستم گیمینگ مادربورد، CPU و کارت گرافیکه. رم سیستم رو میشه بعدها هم ارتقا داد که در ابتدا هزینه کمتری رو متحمل بشید.

مادربورد:

مادر بورد یک سیستم گیمینگ یکی از مهم ترین اجزای اونه. هرچه مادربورد قوی تری تهیه کنید تا زمان طولانی تری میتونید اونو داشته باشید چون سازگاری خوبی با ارتقاء بقیه اجزا داره.

gaming motherboard-low price

مادربورد گیمینگ

پوسته کیس:

درسته که پوسته کیس نسبت به سایر قطعات اهمیت کمتری داره اما مواردی هست که اگر درنظر داشته باشیم میتونیم از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم.

برای یک سیستم گیمینگ اقصادی میشه در کنار توجه به نکات مهمش، به جای پوسته کیس های گرون قیمت و  RGBکه برای جذابیت و هیجان بیشتر هنگام بازی ساخته شدن، از مدل های ساده تر و ارزون تر استفاده کرد.

  • اولین نکته در انتخاب پوسته کیس، استحکام بدنه هست چرا که اگر از استحکام مناسب برخوردار نباشه به مرور تغییر شکل میده و تولید صداهای اضافه رو هم درپی خواهد داشت.
  • نکته دوم کافی بودن فضای داخلی هست؛ ازونجایی که مین‌های گیمینگ اصولا سایزهای بزرگی دارن حتما باید این موضوع رو مدنظر داشته باشیم که فضای داخل کیس متناسب با مین و از همه مهم تر اندازه کارت گرافیک باشه.
  • همه میدونین که گرافیک های گیمینگ عمدتا دارای سیستم خنک کننده مجزا هستند که در اندازه و سایز کارت به خصوص در عریض بودن اون خیلی تاثیر دارن، پس عمق کیس هم علاوه بر طول و عرض پوسته اهمیت داره.
  • نکته دیگه سیستم تهویه پوسته کیس هست که باید بهش توجه کرد؛ نباید دمای داخل کیس محبوس باشه. سیستم خنک کننده حتما باید دارای ورودی و خروجی هوا باشه تا از گرم شدن بیش از حد قطعات جلوگیری بشه.
gaming-computer-case

پوسته کیس گیمینگ ASUS

CPU:

cpu هم یکی از اجزای مهم و گرون قیمت سیستم مورد نظر ماست. پردازنده مرکزی باید حداقل i5 نسل 6 و ترجیحا i7 باشه. میتونید ابتدا پردازنده رو در حدی که در حال حاضر جوابگوی بازی های مورد نظرتون هست خریداری کنید و بعدا ارتقا بدید.

  مقایسه پردازنده intel و AMD

کارت گرافیک:

کارت گرافیک سیستم گیمینگ باید حداقل 4GB و ترجیحا NVIDIA … یا AMD… باشه.

هارد و حافظه:

می‌تونید برای بهره مندی از سرعت بهتر، از حافظه SSD در کنار  هارد دیسک استفاده کنید.

رم:

بسته به بودجه شما مقدار رم مورد استفاده برای سیستم گیمینگ میتونه متفاوت باشه ولی حداقل حجم مورد نیاز 8 گیگه. ازونجایی که ارتقاء رم کار راحتیه و به نسبت بقیه اجزا قیمت پایینتری داره میتونید بعدا هم اونو اراتقا بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *