دیجیتال

ALL In One چیست و چه تفاوتی با پی سی و لپ تاپ دارد؟

all in one

کامپیوترهای همه کاره یا All In One چه ویژگی‌هایی دارند و چه تفاوتی با دسکتاپ‌های دارای کیس و لپ تاپ دارند؟ شاید بارها نام این سیستم ها رو شنیده باشید اما ندونید دقیقا چی هستند و چه مزایا و معایبی دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد این سیستم های جذاب اطلاعات مفیدی کسب کنید.

All in one چیه؟

All In Oneها کامپیوتر های رومیزی بدون کیس هستند که تمام قطعات کیس شامل پردازنده، کارت گرافیک، حافظه و هم چنین اسپیکر و وب کم داخل مانیتور قرار گرفته. در واقع این دستگاه‌ها چیزی بین کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ هستند.

All In Oneها به اختصار AIO، با نام کامپیوترهای آماده، کامپیوتر همه کاره یا همه منظوره هم شناخته می‌شن. این دستگاه‌ها در دو نوع لمسی و غیر لمسی در بازار وجود دارند که برای کار کردن با نوع غیر لمسی فقط نیاز به یک موس و کیبورد دارید. همین ویژگی باعث شده تا راه اندازی این دستگاه نسبت به کامپیوترهای دارای کیس بسیار ساده‌تر باشه.

برای مشاهده و خرید آل این وان های استوک مجموعه اچ توک اینجا را کیک کنید.

مزایا و معایب کامپیوتر همه کاره نسبت به کامیوتر  و لپ تاپ

این کامپیوترهای بدون کیس، طبیعتا فضای خیلی کمتری نسبت به کامپیوتر رومیزی اشغال میکنن و  کابل کشی خیلی کمی هم دارند. اونها رو روی دیوار هم میشه نصب کرد و از جذابیت ظاهری بالایی برخوردارند.

بزرگترین مزیت کامپیوترهای همه جانبه فوق کم مصرف بودن اون‌هاست که نسبت به دسکتاپ‌های دارای کیس 80 الی 85 درصد مصرف برق کمتری دارند.

  مقایسه پردازنده intel و AMD

همچنین این دستگاه‌ها در مقایسه با لپ تاپ، صفحه نمایش بزرگتری دارند که معمولا با کیفیت Full HD ارائه میشن.

اما این دستگاه های محبوب و جذاب، معایبی هم دارند. مثلا اینکه در اکثر موارد نمیشه قطعاتشون رو ارتقاء داد و تعویض کرد؛ البته در برخی موارد رم، هارد و فن ها رو میشه تغییر داد.

کامپیوترهای همه کاره جزو دسته‌بندی کامپیوترهای رومیزی حساب میشند بنابراین قابلیت جابجایی رو ندارند و در این مورد لپ تاپ برتری داره.

قدرت پردازش کامپیوترهای آماده شبیه لپ تاپه و از همون قطعات لپ تاپ در ساختشون استفاده میشه. از طرف دیگه حساسیت و هزینه تعمیرات خیلی بالایی دارند؛ حتی بیشتر از لپ تاپ. بنابراین برای کارهای سخت و سنگین جوابگوی کار شما نیستن. برای این نوع کاربری کامیوترهای دارای کیس بهترین انتخاب هستند.

اگر مایلید در مورد تفاوت لپ تاپ و دسکتاپ دارای کیس بیشتر بدونید توصیه میکنیم مقاله لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی رو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *